رونداصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد/ اساسنامه با امضاء رئیس جمهوراجرا می‌شود

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اصلاحات اساسنامه دانشگاه آزاد توسط کمیته ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار دارد گفت: این اساسنامه پس از امضای رئیس جمهور لازم الاجرا است.

دکتر منصور کبگانیان امروز یکشنبه در حاشیه همایش هفته قدرت و کنترل در پاسخ به مهر با بیان اینکه اساسنامه دانشگاه آزاد با ابلاغیه مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد افزود: بر این اساس روال اصلاحات اساسنامه این دانشگاه در دست بررسی است و تنش‌های غیرسازنده نیز رفع شده و تکلیف شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز روشن شده است.

وی با بیان اینکه بحث وقف دانشگاه آزاد منتفی است اظهار داشت: اساسنامه این دانشگاه براساس دستور مقام معظم رهبری به کمیته ویژه‌ای ارجاع و کار اصلاحات نیز آغاز شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از برگزاری جلسه در روز سه شنبه خبر داد و یادآور شد: دستور کار این جلسه نقشه جامع علمی کشور است اما در صورتی که گزارشهای این کمیته ویژه آماده شده باشد به اساسنامه نیز پرداخته می‌شود.

وی به روند اصلاحات اساسنامه دانشگاه آزاد اشاره کرد و یادآور شد: اصلاحات اساسنامه در صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و با امضای رئیس جمهور لازم الاجرا می‌شود.

کبگانیان همچنین به موارد اصلاحیه این اساسنامه اشاره کرد و ادامه داد: اساسنامه این دانشگاه یک بار در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود ولی براساس دستور مقام معظم رهبری کمیته‌ای ایجاد شد تا نکاتی در اساسنامه دانشگاه آزاد از لحاظ حقوقی و فقهی اصلاح شود که در نهایت پس از تکمیل آن با امضای رئیس جمهور ابلاغ‌ شود.

وی همچنین به آخرین وضعیت نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر فصل ما قبل آخر این نقشه که شامل راهبردهای کلان است در دستور کار قرار دارد و همچنین تیمی در دبیرخانه این شورا ایجاد شده تا در صورت لزوم اصلاحات لازم را اعمال کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این فصل را از مهمترین بخش‌های نقشه جامع علمی کشور خواند و توضیح داد: این بخش شامل دستوراتی برای لازم‌الاجرا شدن مفاد نقشه جامع علمی است

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

برای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21