نحوه بازداشت سر قفلی

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

سر قفلی یا منافع ملك عبارت از حقوقی هستند كه ممكن است متعلق به مالك ملك باشد یا دیگری و این قبیل منافع كه مالك آنها را به موجب سند رسمی به دیگری واگذار می نماید معمولاً به املاكی تعلق دارند كه حالت تجاری را دارا می باشند.

این قبیل حقوق نیز حسب درخواست مراجع صلاحیت دار بشرحیكه در گذشته از آنها نام برده شد قابل بازداشت می باشند. بدین ترتیب كه پس از وصول تقاضای بازداشت نامه حسب دستور مسئول اداره در دفتر اندیكاتور ثبت می شود سپس به بایگانی ارسال می گردد تا پرونده مربوطه را ضمیمه نمایند در بایگانی پرونده از ردیف مربوطه استخراج و به ضمیمه نامه جهت اقدام به دفتر بازداشتی و پاسخ به استعلامات ارسال می گردد. در این شعبه متصدی مربوطه پرونده را بررسی و چنانچه ملك و منافع آن در بازداشت مرجع دیگری نباشد و در رهن و وثیقه بانك یا شخص یا دستگاهی قرار نگرفته و متعلق به فرد مورد نظر باشد اقدام به تهیه نامه بازداشتی می نماید.

در نامه مذكور كه عنوان مرجع تقاضا كننده تهیه می شود مشخصات كامل اعم از شماره ملك و محل وقوع آن و درصورتیكه دارای سند مالكیت باشد شماره ثبت و صفحه آن و نیز نام مالك و مشخصات كسی كه سر قفلی یا منافع به او تعلق دارد بایستی قید شود و سرقفلی یا منافع در قبال موضوع یا مبلغی كه مرجع در خواست كننده اعلام داشته بازداشت و سپس مراتب در دفتر بازداشتی كه شرح وچگونگی آن قبلاً گفته شد قید و شماره ردیف مذكور در نامه مرقوم و نیز چنانچه نسبت به ملك سند مالكیت صادر شده باشد مراتب بازداشت در ستون ملاحظات ثبت دفتر املاك مربوطه قید و سپس بخشنامه ای كه در آن موضوع بازداشت منافع یا سرقفلی بطور مشروح نوشته می شود عنوان دفاتر اسناد رسمی تهیه می گردد. آنگاه نامه و بخشنامه پس از امضاء مسئول اداره از دفتر اندیكاتور شماره خورده و خارج و نامه به مرجع تقاضا كننده و بخشنامه به دفاتر اسناد رسمی تابعه ارسال می گرددو پیش نویس نامه و بخشنامه همراه با پرونده جهت ضبط در ردیف مربوطه به بایگانی ارسال می شود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

برای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21