سرنوشت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران پس از انحلال/ همه خوشحالند

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

مدیرکل وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه نگرانی نداشته باشند چرا که در موقعیت بهتری ادامه تحصیل می دهند.

دکتر حسن آقاجانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پس از انتزاع کرج از استان تهران و تشکیل استان البرز، بخشهای مهمی از مراکز و شبکه بهداشت و درمان که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران بود از این دانشگاه منفک شد. همچنین زمینه انتقال بخشی از کارمندان از تهران فراهم می شود.

وی گفت: این تصمیم در راستای ابلاغ معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی ریاست جمهوری صورت گرفته است.

آقاجانی اضافه کرد: همچنین بهتر بود که مسائل بهداشتی و درمانی در استان تهران دو متولی مشخص داشته باشد چون برعهده گرفتن مسائل بهداشتی در سطح استان تهران توسط سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهیدبهشتی مسائلی را در برداشت به گونه ای که بخشی از خیابان تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایران و بخشی دیگر تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفکیک بیمارستانهای درمانی و بخشی از شبکه بهداشت و درمان استان تهران که قبلاً در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران بود به دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و بخشی دیگر از شبکه بهداشت و درمان خارج از استان تهران به دانشکده علوم پزشکی کرج منتقل شد تا با یک سیاست واحد و انسجام بهتر خدمات رسانی انجام گیرد.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به واگذاری بخشهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی تهران به مهر گفت: دانشجویان، اساتید و کارکنان بخشهای آموزشی و بیمارستانهای آموزشی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد که این خبر بسیار خوشحال کننده ای برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران است چرا که این دانشجویان از طریق کنکور در این دانشگاه پذیرفته شده بودند و اطلاع دارند که نمره پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیار بالاتر است. این دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شدند اما از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل می شوند.

مدیرکل وزارتی وزارت بهداشت اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر رتبه بندی و سابقه و فعالیت های آموزشی در رتبه اول در کشور قرار دارد و این خبر خوبی برای افرادی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران تحصیل می کردند، است.

وی درباره اساتید و بیمارستانهای آموزشی منتقل شده از ایران به تهران گفت: ظرفیت علمی موجود در اختیار مدیریت واحد و قوی در دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار می گیرد. اساتید هم در رتبه بالاتری قرار می گیرند.

آقاجانی افزود: در حال حاضر نیز به دلیل وسعت فعالیتهای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخشهایی دو گروه آموزشی وجود دارد. از همین رو مدیر گروهی که از دانشگاه علوم پزشکی ایران منتقل می شود نیز در کنار همان گروه ها قرار می گیرد و وظایف آموزشی خود را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: بنای وزارت بهداشت بر تثبیت مدیر گروه های آموزشی است که در دانشگاه علوم پزشکی ایران مشغول به فعالیت بودند و این افراد با اقتدار و قوت بیشتر وظایف خود را ادامه دهند. امیدواریم ظرفیت جدیدی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار می گیرد به هم افزایی و ارتقای سطح آموزش و پژوهش در این دانشگاه بیانجامد.

مدیرکل وزارتی وزارت بهداشت درباره راهکارهای اجرایی برای انتقال دانشگاه علوم پزشکی ایران به دو دانشگاه تهران و شهیدبهشتی به مهر گفت: راهکارهای اجرایی دیده شده است و دانشجویان مطمئن باشند خللی در آموزش بوجود نمی آید و کلیه وظایف به دانشگاه علوم پزشکی تهران در بعد آموزش منتقل می شود.

وی اظهار داشت: هرگونه ظرفیت سازی که قرار بوده انجام گیرد پس از بررسی مجدد به نحو احسن اجرایی می شود تا شرایطی که به نفع همه ذی نفعان باشد، ترسیم شود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

برای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21