دوره های تربیت مدرس کارشناسی ارشد حوزه های علمیه برگزار می شود

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران جزئیات پذیرش طلبه در دوره های تربیت مدرس در مقطع کارشناسی ارشد حوزه های علمیه خواهران در 6 رشته تخصصی را اعلام کرد.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: دوره های تربیت مدرس مقطع کارشناسی ارشد حوزه های علمیه خواهران در 4 گرایش فقه و اصول، تفسیر و علوم قران، کلام اسلامی، فلسفه اسلامی و دو رشته جدید ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان برگزار می شود.

وی افزود: نظام آموزشی دوره های تربیت مدرس مشابه نظام آموزشی ارائه شده در مقطع تخصصی سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه های علمیه خواهران است با این تفاوت که در دوره های تربیت مدرس علاوه بر دروس عمومی و اختصاصی، 15 واحد مهارتی نیز ارائه می شود که گذراندن این واحدهای مهارتی الزامی است و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته داوطلبان باید واحدهای مهارتی خود را به صورت حضوری و در قم بگذرانند.

حسینی درباره مدت زمان این دوره نیز گفت: مدت زمان دوره چهار سال خواهد بود اما تنها واحدهای مهارتی در قم برگزار می شود و خواهران می توانند سایر واحدهای درسی خود را در مراکز حوزوی محل زندگی خود بگذرانند. میزان پذیرش در هر رشته نیز 12 تا 15 نفر خواهد بود.

سید مهدی حسینی با اشاره به اینکه گزینش داوطلبان برای شرکت در این دوره توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران انجام می شود گفت: دوره های تربیت مدرس برای آن دسته از خواهران حوزوی که شرایط تعیین شده از سوی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران را دارا باشند برگزار می شود و کلیه شرایط از جمله شرایط سنی داوطلب، نوع دروس و تعداد واحدهایی که باید گذرانده باشد و سایر شرایط پس از نهایی شدن در معاونت آموزش اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: در حال حاضر کلیه برنامه ریزیها برای اجرای دوره به شکل حضوری صورت می گیرد و برنامه ای مبنی بر برگزاری آن به شکل غیر حضوری نداریم.
معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران هدف از برگزاری این دوره را برطرف کردن مشکل کمبود استاد در حوزه های علمیه خواهران به خصوص در رشته های تخصصی عنوان کرد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

advanced-floating-content-close-btnبرای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21