پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و سومین جشنواره ملی پژوهش های قرآنی

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

خبرگزاری مهر : محمد موسوی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه پیام نور با هدف تقویت بنیان های هویتی ایرانی و اسلامی وارد حوزه فعالیت های فرهنگی شده است و در این راستا پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و سومین جشنواره ملی پژوهش های قرآنی به میزبانی دانشگاه پیام نور استان زنجان امسال برگزار می شود.

موسوی زمان برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و جشنواره ملی پژوهش های قرآنی را به صورت مرحله ای عنوان کرد و گفت : این مسابقات و جشنواره از آذرماه امسال آغاز و سوم خرداد ماه سال ۱۳۹۰ پایان می یابد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو رشته شفاهی و کتبی برگزار می شود اظهار داشت : رشته شفاهی شامل حوزه های قرائت کل قرآن کریم، ترتیل کل قرآن کریم و حفظ پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۲۰ جزء اول، دو جزء آخر و کل قرآن کریم است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان ادامه داد: رشته های زمینه شفاهی در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری به ترتیب ۱۰ آذر ماه امسال، ۱۰ اسفند ماه امسال و ۲۰ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و حد نصاب نمره برای برادران حداقل ۷۵ نمره از ۱۰۰ نمره و برای خواهران ۷۰ نمره از ۱۰۰ نمره است.

موسوی زمان برگزاری رشته کتبی مسابقات را هشتم بهمن ماه امسال عنوان کرد و یادآور شد: مسابقه کتبی شامل ترجمه و تفسیر سوره حجرات از منبع تفسیر نمونه است.

وی با اشاره به سومین جشنواره ملی پژوهش های قرآنی گفت: این جشنواره در چهار محور قرآن و اهل بیت، قرآن و بصیرت، قرآن و علوم انسانی و قرآن و جنگ نرم برگزار می شود و پس از ارسال مقالات به دبیرخانه به سه مقاله برتر در محورهای چهرگانه جوایز نفیسی اهدا می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان ادامه داد: به نفر اول کمک هزینه سفر حج عمره، نفر دوم کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و به نفر سوم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

موسوی مهلت ارسال مقالات را تا ۱۰ اسفند ماه امسال و برگزاری همایش و مراسم اختتامیه را سوم خرداد ماه سال آینده همزمان با سالروز ملی ایثار و شهادت خواهد بود.

وی گروه اجرایی و تشکیلاتی این مسابقات دارای یک دبیر، قائم مقام دبیر، مسئول دبیرخانه مسابقات و پنج کمیته اجرایی است.

موسوی تا کنون دبیرخانه فعالیت های قرآنی در مدیریت فرهنگی دانشگاه پیام نور استان زنجان تشکیل شده و برای نخستین بار به بانک اطلاعاتی جامع و در خور توجهی در حوزه فعالیت های قرآنی دست پیدا کرده است

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

برای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21