اعزام دانشجوی ایرانی به ونزوئلا در رشته‌های فنی

اعزام دانشجوي ايراني به ونزوئلا در رشته‌هاي فني
مسلمي به مهر خبر داد:
اعزام دانشجوي ايراني به ونزوئلا در رشته‌هاي فني/ ونزوئلاييها به ايران آمدند
مدير کل امور دانشجويان داخل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از اعزام دانشجو به کشور ونزوئلا خبر داد و گفت: تلاش مي شود هر چه زودتر چند دانشجو را در رشته هاي فني و مهندسي و زبان اسپانيايي به ونزوئلا اعزام کنيم. حسن مسلمي ناييني در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما با برخي کشورهاي آمريکاي لاتين مانند ونزوئلا تفاهم نامه همکاري داريم و بر اساس آن بايد نسبت به تبادل دانشجو اقدام کنيم.
وي افزود: از اين رو تلاش مي کنيم بر اساس تفاهم نامه مشترک بين ايران و ونزوئلا تعدادي از دانشجويان را در رشته هاي فني و مهندسي و زبان اسپانيايي با تشويق و ترغيب به سمت اين کشورها سوق دهيم.
مدير کل امور دانشجويان داخل وزارت علوم گفت: با توجه به اينکه در حال حاضر تعدادي از دانشجويان از ونزوئلا براي ادامه تحصيل به کشور ما مهاجرت کرده اند ما نيز تلاش مي کنيم هرچه زودتر تعدادي از دانشجويان را براي ادامه تحصيل در مقطع دکتري به اين کشور اعزام کنيم.
مدير کل دانش آموختگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز در گفتگو با مهر از ارزشيابي مدارک دانشگاههاي آمريکاي لاتين خبر داد و گفت: مدارک دانشگاههاي کشورهاي کوبا، برزيل و مکزيک براي اولين بار توسط وزارت علوم ارزشيابي مي شود.
محمد حسين مجلس آرا افزود: با توجه به اينکه تاکنون مدارک دانشگاههاي کشورهاي آمريکاي لاتين ارزشيابي نشده بود و در برخي موارد اين کشورها داراي دانشگاههاي معتبر و با قدمتهاي بالايي هستند اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم ارزشيابي مدارک دانشگاههاي کشورهاي آمريکاي لاتين را در دستور کار قرار داد.
وي اظهار داشت: دانشگاه تکنولوژي کشور کوبا داراي قدمتي 250 ساله است و حتي از دانشگاههاي معتبر ايران نيز قديمي تر است. همچنين در ساير کشورهاي آمريکاي لاتين مانند ونزوئلا دانشگاههايي وجود دارد که از بهترين دانشگاههاي دنيا محسوب مي شوند.
مدير کل دانش آموختگان وزارت علوم گفت: از اين رو بهتر است که متقاضيان ادامه تحصيل در دانشگاههاي خارج از کشور به جاي تحصيل در دانشگاههايي که مدارک آنها نامعتبر ارزشيابي مي شود به سمت اين دانشگاهها سوق پيدا کنند.
وي خاطر نشان کرد: البته ما به مردم توصيه مي کنيم که کارشناسي و کارشناسي ارشد را در کشور بگذرانند و در صورتي که مي خواهند در خارج از کشور ادامه تحصيل دهند براي دکتري اقدام کنند.
مجلس آرا با بيان اينکه دانشگاههاي کشورهاي لاتين امکانات و تسهيلات خوبي را براي دانشجويان ايراني فراهم مي کنند، گفت: در حال حاضر مدارک دانشگاههاي کشورهاي کوبا، مکزيک و برزيل در دست بررسي است و به زودي نام دانشگاههاي معتبر اين کشورها منتشر مي شود
وي با اشاره به دانشگاههاي معتبر کشور ونزوئلا به مهر گفت: اسامي دانشگاههاي معتبر کشور ونزوئلا بر روي سايت اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم قرار دارد.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1093547

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

برای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21