دوره پیش‌دانشگاهی حذف و در سال چهارم نظری گنجانده شد:

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

وزير آموزش و پرورش، گفت: از مهرماه سال آينده سند ملي تحول بنيادين در آموزش و پرورش اجرايي مي‌شود. به گزارش سرويس «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حاجي‌بابايي در همايش ميثاق‌نامه معلمان جديدالاستخدام استان اردبيل، افزود: از سال آينده با انجام تحول كلي در محتواي كتب درسي، ساختار نظام آموزش و پرورش نيز در قالب دو دوره اول تا ششم ابتدايي و دبيرستان تا سال چهارم تغيير شكل خواهد داد.وي با اشاره به مراحل پاياني تدوين سند بنيادين آموزش و پرورش به عنوان سند ملي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، تصريح كرد: از سال تحصيلي آينده اين سند به صورت كامل در مباحث سخت‌افزاري و نرم‌افزاري اجرا خواهد شد.


وي با تاكيد بر آماده شدن زيرساخت‌هاي تحول بنيادين ، خاطر نشان كرد: هم‌اكنون 40 موضوع به طور همزمان در آموزش و پرورش در حال بررسي، مطالعه و اجراست كه به لطف خداوند تحول بنيادين در زيرساخت‌هاي نظام تعليم و تربيت را موجب خواهد شد و به دنبال‌ آن تغييرات اساسي در موضوعاتي نظير؛ منابع انساني، ساختار مدرسه و … اتفاق خواهد افتاد.
حاجي بابايي ادامه داد: در همين راستا امسال 40 هزار نيروي متخصص جذب بدنه آموزش و پرورش شده است تا كارايي اين نظام افزايش يابد.
وي از به كارگيري 15 هزار معلم ورزش از ابتداي مهر امسال خبر داد و تاكيد كرد: از اول مهرماه اين معلمان فعاليت خود را در مدارس آغاز خواهند كرد.
وزير آموزش و پرورش ورزش شنا براي دانش‌آموزان پايه سوم ابتدايي را اجباري خواند و يادآورشد: آموزش و پرورش و سازمان تربيت بدني بايد زيرساخت‌هاي لازم اين كار از جمله؛ استخر مناسب براي انجام اين فعاليت ورزشي را فراهم كنند كه البته در اين زمينه هماهنگي‌هاي لازم انجام شده است.
وي از شروع به كار 68 هزار مجتمع آموزشي و پرورشي تحت عنوان ترنم ولايت خبر داد و عنوان كرد: اين امر يك گام جدي در مسير اجراي عدالت آموزشي و تحقق شعار ارزشي نظام اسلامي در حوزه تعليم و تربيت است كه در سال‌هاي آتي رقابت خوبي را بين دانش‌آموزان شهري و روستايي سبب خواهد شد.
حاجي بابايي در ادامه اظهار كرد: امسال 10 هزار مدرسه قرآن نيز در سراسر كشور راه‌اندازي خواهد شد تا دانش‌آموزان بتوانند با مباني اسلام و قرآن بيشتر آشنا شوند.
به گزارشايسنا، وي از افتتاح 2 هزار مدرسه در كشور خبر داد و خاطر نشان كرد: همزمان با شروع سال تحصيلي و در 15 مهرماه با حضور رئيس جمهور اين تعداد واحد آموزشي به بهره‌برداري مي‌رسد.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: از سال تحصيلي جاري با ورود 70 هزار معلم جديد كه 26 هزار آن از نيروهاي حق‌التدريس تغيير وضعيت داده شده و 40 هزار نيز از نيرو‌هاي متخصص جديد‌الاستخدام از بين 630 هزار نفر داوطلب مي‌باشند، شور و نشاط خاصي در مدارس ايجاد خواهد شد.
وي توضيح داد: به صورت رسمي سال تحصيلي جديد از روز پنج‌شنبه اول مهرماه با تواني مضاعف از سوي دانش‌آموزان و معلمان آغاز مي‌شود و امسال تحول جديدي در ساماندهي نيرو به ويژه در به كارگيري معاونان اجرايي در مدارس رخ خواهد داد.
وزير آموزش و پرورش به يك تفاوت ديگر سال تحصيلي جديد با سال تحصيلي گذشته اشاره و اضافه كرد: يكي از اين تحولات حذف دوره پيش‌دانشگاهي به عنوان يك دوره مستقل است كه امسال در قالب سال چهارم نظري تعريف و گنجانده شده است.
وي در پايان بيان كرد: با همكاري وزارت ارتباطات در سال تحصيلي جديد يك هزار مدرسه در كشور به سيستم ICT متصل خواهد شد.

منبع: ايسنا

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

advanced-floating-content-close-btnبرای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21