بدحجابي جرم است

دادستان تهران:

بدحجابي جرم است

دادستان تهران گفت: تامين امنيت اجتماعي جامعه بايد وظيفه اوليه و جدي همه نهادها و سازمان هاي متولي باشد و نبايد مقابله با جرايم مرتبط با امنيت اجتماعي به دستگاه‌هاي انتظامي و قضايي محدود شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، ‌عباس جعفري دولت آبادي در مراسم معارفه سرپرست جديد دادسراي ناحيه 21 (ارشاد) تهران اظهار کرد: در شرايط فعلي، امنيت اجتماعي جامعه از جهات مختلف مورد تهديد قرار گرفته است و دشمنان اسلام و انقلاب نيز سعي مي‌کنند از اين وضعيت براي پيشبرد اهداف شوم خود استفاده نمايند.

دادستان تهران با اشاره به اين‌که بدحجابي جرم تلقي مي‌شود، ‌گفت : علما و متدينين در مورد وضعيت پوشش ابراز نگراني مي‌کنند اين در حالي است که نيروهاي پليس و همکاران ما در دستگاه قضايي با جديت، تلاش‌هاي زيادي را در اين زمينه انجام مي‌دهند و ضرورت دارد نهادهاي فرهنگي هم به موازات اقدامات انتظامي و قضايي به تکاليف و وظايف خود عمل کنند.

دادستان تهران در ادامه هم چنين به موضوع فن آوري هاي جديد و فضاي مجازي پرداخت و افزود: اگر مظاهر جديد تمدن در خدمت پيشرفت جامعه قرار گيرد مفيد خواهد بود، اما متاسفانه همزمان با توسعه اين ابزارها،‌ عده‌اي در جهت رسيدن به مقاصد خود از آنها سوء‌استفاده مي‌کنند و سعي دارند تا با ايجاد انحراف فکري،‌ جوانان برومند اين کشور را از آرمان ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي دور کنند.

وي در اين زمينه به توزيع لوح هاي فشرده حاوي فيلم ها و تصاوير مبتذل و مستهجن در برخي مناطق تهران اشاره کرد و افزود : برخورد با توزيع کنندگان اين اقلام ضروري است اما نيروي انتظامي بايد اعضاي اصلي مراکز و باندهاي توزيع اين لوح ها را شناسايي و به دادسرا معرفي نمايد و همکاران ما در دادسرا نيز حداکثر مجازات قانوني را در مورد متهمين چنين جرايمي اعمال کنند. جعفري همچنين جرايم عليه اخلاق و عفت عمومي را نيز از جمله موضوعات مهم دانست و افزود : هر چند چنين جرايمي در همه جوامع وجود دارد، اما پليس و قوه قضائيه بايد در اين خصوص به ويژه با باندهاي سازمان يافته که از طريق برگزاري مجالس لهو و لعب،‌ چنين جرايمي را مرتکب مي‌شوند مقابله جدي نمايند.

دادستان تهران افزود: هر چند چنين جرايمي از لحاظ کميت در حد پاييني قرار دارد اما همين ميزان اندک نيز مي تواند موجب تقليل امنيت جامعه شود. دادستان تهران با اشاره به جرم جعل به عنوان يکي ديگر از مسايلي که امنيت اجتماعي را به مخاطره مي‌اندازد، افزود: جرايمي که توسط عده‌اي در خصوص جعل اسناد، مدارک و هويت صورت مي‌گيرد، از حيث تاثيرگذاري بر امنيت جامعه از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و حتي در برخي موارد مثل جعل اسکناس ، مي تواند امنيت اقتصادي کشور را نيز تهديد کند و لازم است که در اين زمينه اقدامات موثري صورت گيرد.

جعفري در ادامه ” آسيب هاي اجتماعي” را نيز يکي ديگر از موارد تهديد امنيت اجتماعي برشمرد و گفت: کاهش برخي آسيب هاي اجتماعي نظير طلاق،‌ اعتياد و فرار از منزل ضروري است.

وي تاکيد کرد: ناامني‌هاي اجتماعي بر بستر آسيب‌ها شکل مي‌گيرند و رشد مي‌کنند و مجرمين نيز از دل چنين آسيب‌هايي بيرون مي‌آيند. دادستان تهران اضافه کرد: در زمان حاضر نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در بخش پيشگيري از جرم به وظايف خود عمل مي‌کنند اما در اين زمينه نيز بار مسووليت تنها برعهده ما نيست، بلکه بايد در کشور سرمايه گذاري پيشگيرانه توسط همه نهادهاي متولي از جمله دولت صورت گيرد و ما اميدواريم بيست و شش نهاد و سازماني که طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بحث مقابله با تهديدهاي اجتماعي مسووليت برعهده دارند به وظايف خود عمل نمايند تا شاهد کاهش جرايم مرتبط با امنيت در کشور به ويژه در تهران باشيم.

وي در پايان حجت الاسلام عباسعلي حوزان را به عنوان سرپرست جديد دادسراي ناحيه 21 (‌ارشاد )‌ معرفي کرد.

advanced-floating-content-close-btnبرای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21