دانشگاهی منحل نشده است/ نتایج اقدام وزارت بهداشت در آینده مشخص می‌شود

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر بهداشت در مجلس برای بررسی موضوع انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نتایج اقدام این وزارتخانه که از آن به عنوان ادغام دو دانشگاه نام برده می شود در آینده مشخص می شود.

امیر طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دکتر مرضیه وحیددستجردی با حضور در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که انحلالی صورت نگرفته و تنها بخشهای آموزشی و درمانی این دانشگاه به دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی واگذار شده است.

وی با اشاره به این نکته که نمایندگان نظرات مختلف خود را اعلام کرده اند و یادآور شده اند که بهتر بود این موضوع کارشناسی شده به اطلاع افراد می رسید، گفت: گلایه نمایندگان مجلس این بود که چرا از این موضوع مطلع نبوده اند و برخی از آنها درخواست توقف این روند را داشتند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر بهداشت در این جلسه تصریح کرد که این کار با مجوز شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی صورت گرفته است و تنها دو عضو شورا با این امر موافق نبوده اند و به نوعی اصلاح ساختار صورت گرفته است.

طاهرخانی اضافه کرد: استدلال وزارت بهداشت این است که تجمیع امکانات صورت گرفته و برای ارتقای جایگاه دانشگاهها و رسیدن به رتبه اول منطقه این ادغام لازم بوده است اما در مقابل برخی از نمایندگان نیز عنوان کردند که این موضوع در مجلس از طریق قانونی پیگیری شود که این کار خوب بوده یا خیر. البته باید منتظر نتایج این موضوع باشیم و کاری نکنیم که به بدنه آموزش و خدمت رسانی صدمه وارد شود.

به گزارش مهر، دانشگاه علوم پزشکی ایران از روز شنبه 8 آبان ماه 89 بر اساس ابلاغ مصوبه شماره 677/110 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور منحل شده است. کلیه فعالیتهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کلیه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

برای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21