2 – مدارك مورد نياز | 3 – مستندات | ||
اصلاح تاريخ تولـد ( از طريق كميسيون تشخيص سن ) | ـ اصل و تصوير شناسنامه متقاضي ـ اصل و تصوير مستندات و مدارك مكتسبه ـ اصل و تصوير شناسنامه والدين ـ خواهران و برادران و همسر و فرزندان ـ اصل و تصوير شناسنامه ولي قانوني (در صورتيكه متقاضي زير 18 سال باشد) ـ فرم درخواست رسيدگي از كميسيون ـ فيش بانكي |
ـ قانون حفظ اعتبار اسناد سجلي و جلوگيري از تزلزل آنها (ماده واحده) ـ دستورالعمل نحوة رسيدگيبه درخواست تغيير تاريخ تولد |
مدارک مورد نیاز:
2 – ارائه اصل شناسنامه عکسدار و تصویر آن .
3- یک قطعه عکس جدید .
4- اصل و تصویر حکم رشد برای اشخاص کمتر از 18 سال که شخصا” مراجعه مینمایند .
5- اصل تصویر مدارک مربوط به قیم یا وصی برای افراد تحت سرپرستی .
6- فیش بانکی به مبلغ 000‚100 ریال نزد هر یک از شعب بانک ملی ایران بنام سازمان ثبت احوال کشور .
نحوه مراجعه و چگونگی اقدام:
1- متقاضی برای اصلاح تاریخ تولد می بایست به دبیرخانه کمیسیون تشخیص سن اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه خود مراجعه و مدارک لازم را تسلیم و رسید آنرا دریافت نماید .
2- تاریخ تشکیل جلسه رسیدگی توسط دبیرخانه کمیسیون تشخیص سن محل صدور شناسنامه به خواهان ( متفاضی ) ابلاغ خواهد شد .
3- درخواست کننده ( خواهان ) مکلف است در وقت تعیین شده با در دست داشتن شناسنامه عکسدار در کمیسیون تشخیص سن حاضر شود .
4- در صورت عدم حضور خواهان چنانچه پرونده آماده برای اظهار نظر باشد کمیسیون تصمیم لازم را اتخاذ خواهد نمود و در غیر اینصورت درخواست وی رد می شود . لیکن خواهان می تواند درخواست مجدد به کمیسیون تسلیم نماید .
5- کمیسیون می تواند در صورت لزوم صاحب سند را جهت معاینه و تعیین سن به پزشکی قانونی معرفی نماید .
6- تصمیم کمیسیون تشخیص سن قابل اعتراض نخواهد بود .
7- تصمیم کمیسیون تشخیص سن به متقاضی ( خواهان ) ابلاغ می شود .
8- در صورت عدم مؤافقت کمیسیون با تغییر تاریخ تولد صاحب سند درخواست مجدد پذیرفته نخواهد شد .
9- اجرای تصمیم کمیسیون تشخیص سن در اسناد سجلی و شناسنامه مستلزم درخواست کتبی ( متقاضی ) خواهد بود .