وکیل طلاق توافقی در ایلام

5/5 - (1 امتیاز)

وکیل طلاق توافقی در ایلام

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی همانطور که مشخص است برای افرادی که به دنبال جدایی دوستانه و بدون نزاع هستند، یک راه حل مناسب است. در این نوع طلاق، شما و همسرتان با هم مشورت می‌کنید و به توافق می‌رسید که چگونه امور خانوادگی را حل کنید.

این نوع طلاق معمولاً برای افرادی مناسب است که به دنبال جدایی آرام‌بخش هستند و نمی‌خواهند به دادگاه رفته و مسئله را تحت فشار قرار دهند.

طلاق توافقی بدون داشتن وکیل ممکن است چندین ماه زمان ببرد اما با وکالت دادن به وکیل انتخابی و حضور وکیل به جای زوجین در جلسات دادگاه حداکثر دو ماه زمان میبرد و حتی نیاز به حضور زوجین در دادگاه نیست.

وکیل طلاق توافقی ایلام

شرایط طلاق توافقی

به طور خلاصه طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که تمایل زوجین در آن مطرح است. درنتیجه زوجین درباره تمام مسائلی که باید در دادگاه مطرح شود و تصمیم گیری صورت بگیرد به توافق رسیده اند.

توافق و امضای زوجین مورد قبول دادگاه است و سوال یا ابهامی از جانب دادگاه نیست.

از جمله مواردی که باید زوجین توافق کنند و به امضا برسد عبارت اند از:

حضانت فرزندان

نفقه و اجرت المثل
وکیل طلاق توافقی در ایلام

مدت زمان انجام طلاق توافقی در ایلام با توجه به پرونده های عملی

 

جعفر جعفرزاده 09185104800پایه یک ایلام جعفرجعفرزاده 547x365 - وکیل طلاق توافقی در ایلام

برای گرفتن طلاق توافقی چندین مرحله وجود دارد که باید طی شود و درنهایت به ثبت طلاق در در دفاتر طلاق برسد.

اولین مرحله شرکت در جلسات مشاوره خانواده که مطابق با بخشنامه جدید شرکت زوجین در این جلسات اجباری است که باید پنج جلسه در بازه زمانی ۴۵ روز تا ۲ ماه را بگذرانند.

بعد از آن نوبت به جلسات رسیدگی دادگاه می‌رسد که باید دادخواست طلاق توافقی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تنظیم و تقدیم شود و بعد از تعیین جلسه رسیدگی توسط شعبه مربوطه، زوجین باید در این جلسات شرکت کنند که اگر زوجه وکالت در طلاق داشته باشد دیگر نیازی به حضور زوج در جلسات نیست و به‌جای آن وکیلی که زوجه به‌صورت مع‌الواسطه برای زوج گرفته‌است در این جلسات شرکت می‌نماید

پس از اینکه برای طلاق توافقی دادنامه صادر گردید به طرفین ابلاغ میگردد و از تاریخ ابلاغ دارای اعتبار ۳ ماه است که اگر زوجین در این مدت یعنی ظرف ۳ ماه اقدام به اجرای صیغه طلاق ننمایند دادنامه اعتبار خود را از دست میدهد

فلذا باید در این مدت با در دست داشتن شناسنامه و سند نکاح به یکی از دفترخانه های ثبت ازدواج و طلاق مراجعه و اقدام به اجرای دادنامه و صیغه ی طلاق نمایند.

 

وکیل طلاق در ایلام

مدت‌زمان طلاق توافقی

با توجه به مراحلی که در بالا گفته شد به‌طورکلی پروسه طلاق توافقی از ابتدا تا انتهای آن بازه زمانی2 ماه را دربر خواهد گرفت و البته فراموش نشود که اگر جهاتی از لحاظ ماهیت و یا تشریفات این دعوا رعایت نشود امکان دارد دعوا توسط دادگاه رد شده و این پروسه به بیشتر از این مدت‌زمانی نیز طول بکشد.

 

در نهایت انجام طلاق توافقی از طریق وکیل حدود دو ماه زمان نیاز دارد

مدت های کمتر از این غیر ممکن بوده و صرفا شایعه می باشد

وکیل طلاق توافقی ایلام

 

1 دیدگاه روشن وکیل طلاق توافقی در ایلام

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

advanced-floating-content-close-btnبرای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21