وکیل ملک در ایلام

وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که در زمینه املاک و مستغلات تخصص دارد. این نوع وکیل می‌تواند در خرید یا فروش خانه و همچنین انواع دیگر معاملات ملک، مسائل مالک و مستاجر، مسائل منطقه بندی و کاربری زمین و سایر موارد حقوقی مربوط به املاک کمک کند. اگر قصد خرید یا فروش خانه را دارید، یا اگر مشکل حقوقی دیگری در رابطه با املاک دارید، مهم است که با یک وکیل املاک مشورت کنید.

امروزه ، بخش عظیمی از دعاوی که در مراجع حقوقی مطرح می شوند ، در حوزه املاک می باشند . در یک مفهوم خلاصه ، می توان گفت که منظور از ملک ، اموال و دارایی هایی است که غیر منقول می باشند و از جمله مهم ترین آنها ، می توان به زمین ، خانه ، آپارتمان اشاره نمود که با توجه به قیمت بالای املاک ، پرونده های حقوقی مهمی در این حوزه مطرح می شود .

پرونده های مربوط به املاک ، بسیار متنوع و گسترده بوده و دعاوی متفاوتی در حوزه ملکی مطرح می شود که انجام وکالت ملکی در خصوص آنها ، نیازمند آگاهی و دانش حقوقی ویژه ای در این حوزه می باشد . بنابراین ، نظر به اهمیت ویژه مالکیت افراد ، در چنین دعاوی ای ، پیشنهاد می شود که افراد ، با ارائه وکالت به یک شخص متخصص ، دعاوی ملکی خود را در دادگاه پیگیری کنند تا حقوق آنها تضییع نشود

ملک در ایلام 643x365 - وکیل ملک در ایلام

وکیل ملک کیست

بر اساس قانون ، زمانی که شخصی ، دیگری را نماینده خود می کند تا از طرف وی ، امر یا امور حقوقی را انجام دهد ، عقد وکالت شکل گرفته است . عقد وکالت ، در امور مختلفی ممکن است مطرح شود ؛ مثل دادن وکالت کاری به شخص دیگر برای مراجعه به نهادها ، وکالت به سردفتر برای جاری کردن عقد نکاح ، یا وکالت دادن به وکیل دادگستری ، برای پیگیری کردن یک پرونده در مراجع قضایی .

اشخاصی که به وکالت از اصحاب دعوی ، در دادگاه حاضر شده و به دفاع از آنها می پردازند ، یا وکیل پایه یک دادگستری هستند یا وکیل مرکز وکلای قوه قضاییه . این وکلا ، با داشتن پروانه وکالت ، اصولا در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری که در مراجع قضایی مطرح هستند ، امکان وکالت کردن دارند و به این لحاظ ، محدودیتی نخواهند داشت .

با این حال ، برخی از وکلا هستند که به صورت تخصصی ، در حوزه املاک ، به وکالت از افراد مشغول هستند که به آنها ، وکیل ملک یا وکیل ملکی گفته می شود . به همین دلیل ، در پاسخ به این سوال که وکیل ملکی کیست ، باید گفت وکیل ملکی ، به وکلای دارای پروانه گفته می شود که در حوزه وکالت ملکی ، به فعالیت مشغول هستند .

البته ، وکلای ملکی ، مانند سایر وکلا ، می توانند در پرونده های دیگر ، همچون دعاوی خانوادگی یا دعاوی کیفری از قبیل قتل ، سرقت و غیره نیز وکالت کنند ؛ اما به این دلیل به آنها وکیل ملکی گفته می شود که اصولا از پذیرش پرونده های دیگر حقوقی خودداری کرده و به صورت تخصصی ، در دعاوی ملکی ، مشغول به فعالیت هستند ؛ مانند وکیل خانواده که به صورت تخصصی ، به وکالت در دعاوی خانوادگی مشغول است .

این مساله، سبب شده است که وکیل ملک ، در کلیه پرونده های حقوقی در حوزه املاک ، دانش و اطلاعات حقوقی مفیدی به دست آورده و به رویه قضایی دادگاه ها در حوزه رسیدگی به دعاوی ملکی ، تسلط داشته باشد که این موضوع ، نقش مهمی در موفقیت وکیل ملکی در پرونده های مطروحه ، خواهد داشت؛ در ادامه ، مهم ترین وظایف وکلای ملکی را توضیح خواهیم داد.

 

وظایف وکیل ملک شامل چه مواردی است

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد ، داشتن وکیل ملک ، به معنای آن است که وکیل دارای پرونده ، به صورت تخصصی ، مبادرت به وکالت ملکی نموده و در این حوزه ، از تخصص و مهارت های ویژه ای برخوردار است . اما سوالی که در این خصوص مطرح می شود ، آن است که وظایف وکیل ملکی چیست و اصولا وکالت ملکی ، در چه اموری مطرح می شود ؟

در پاسخ به این سوالات ، باید گفت که وظایف وکیل ملک ، مانند سایر وکلا می باشد ؛ به این معنا که وکیل ملک نیز ، موظف است که طبق مفاد وکالت نامه و در حدود اختیارات وکیل ، در دعوی ملکی ، به دفاع از موکل خود پرداخته و برای احقاق حقوق وی تلاش نماید ، به طور منظم اقدام به پیگیری پرونده موکل نموده ، در جلسات دادرسی ، حضور یافته ، در صورت لزوم ، اقدام به تنظیم لایحه نماید و موکل را در جریان اقدامات انجام شده ، قرار بدهد .

علاوه بر این ، از جمله وظایف وکیل ملکی ، می توان به انعقاد قرارداد با موکل خود و تعیین مبلغ دقیق حق الوکاله اشاره نمود . وکیل ملکی ، باید از گرفتن هرگونه وجه دیگری از موکل ، خودداری نموده و در قبال اسناد و وجوهی که از موکل دریافت می کند ، به وی رسید بدهد . در انجام وظایف فوق ، وکلا در برابر موکلین خود ، پاسخ گو و مسئول قلمداد می شوند .

اما علاوه بر وظایف عادی که تمام وکلا دارند ، در حوزه وکالت ملکی ، وکیل ملکی ، می بایست از تخصص خود در حوزه امور مربوط به املاک ، برای دفاع از موکل ، استفاده کند . لذا در این قسمت ، برخی از مهم ترین دعاوی که اقامه آنها ، جزء وظایف وکیل ملکی محسوب می شود را مورد اشاره قرار می دهیم :

در دفاع از موکل در دعاوی ملکی ، از جمله عقد بیع یا خرید و فروش ، عقد اجاره ، عقد رهن ، عقد صلح و سایر عقودی از این قبیل ، که در ارتباط با یک ملک یا مال غیر منقول منعقد شده است و میان طرفین ، اختلافاتی مطرح می شود ، وظیفه وکیل ملکی ، این است که به صورت مستدل و با استناد به قوانین و مقررات جاری ، از موکل خود دفاع نماید تا به حق خود ، برسد .

به عنوان نمونه ، در صورتی که مستاجر ، ملک را تخلیه نمی کند ، در صورتی که یکی از طرفین ، اقدام به تصرف عدوانی ملک دیگری نموده است ، یا اقدام به مزاحمت یا ممانعت از حق نموده است ، همچنین در صورت کلاهبرداری ، فروش مال غیر یا جعل سند ملکی ، وکیل ملک ، می تواند با اقامه دعوی در دادگاه ، مشکلات مربوطه را مورد پیگیری قرار دهد .

علاوه بر این ، در صورتی که فروشنده ، از تحویل یا تخلیه مورد معامله ، خودداری کرده و یا اینکه از مراجعه به دفترخانه و تنظیم سند رسمی ملک ، امتناع می نماید ، استفاده از وکالت ملکی ، می توان به دعوی الزام به تنظیم سند رسمی کمک کند . همینطور ، زمانی که در خصوص تقسیم ملک ، میان شرکای املاک مشاع اختلافاتی ایجاد می شود ، یا حتی زمانی که در خصوص قرارداد مشارکت در ساخت و ساز میان طرفین قرارداد اختلافاتی ایجاد می شود ، با ارائه وکالت ملکی به وکیل ملک ، می توان به پیگیری دعاوی مربوطه پرداخت .

چگونه یک وکیل ملک خوب پیدا کنیم

در قسمت های قبل ، به بررسی مفهوم وکیل ملک یا وکالت ملکی پرداخته و سپس ، مهم ترین وظایف وکیل ملک را مورد بررسی قرار دادیم . همانطور که گفته شد ، در دعاوی ملکی و به ویژه دعاوی مرتبط با  الزام به تنظیم سند رسمی و گرفتن سند ملکی ، توصیه می شود که افراد ، از وکیل ملک استفاده نمایند و این موضوع ، به دلیل بهره مندی از تخصص وکیل ملکی می باشد . بنابراین ، ممکن است این سوال مطرح شود که چگونه یک وکیل ملک خوب پیدا کنیم ؟

وکیل ملکی

اگر سری به دادگاهها زده باشید و یا در حوزه های حقوقی فعالیت میکنید متوجه  خواهید شد که دعاوی ملکی از مهمترین و پر تعداد ترین دعاوی هستند که در مراجع قضایی مورد دعوا قرار میگیرند.

در دعاوی ملکی موضوع اصلی اموال غیر منقولی است که به هر دلیلی مورد تعرض قرار گرفته اند .اموال غیر منقول به اموال گفته میشود که موضوع اصلی آنها مالی است که امکان جا به جا شدن از مکانی به مکان دیگر وجود ندارد زیرا در اثر این اتفاق یا به خود مال و یا محل آن خسارت وارد میشود .

اموال غیر منقول بخاطر ارزش مالی بالایی که دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند به همین دلیل است که هنگام مواجهه با اختلافات ملکی همیشه توصیه میشود که قبل از هر نوع اقدام قانونی برای دفاع از حقوق ملکی خود با یک وکیل ملکی که در این زمینه تجربه بالایی دارد مشاوره دریافت کنید.ترجیحا سراغ وکلایی بروید که تجربه دعاوی ملکی بالایی دارند تا اطمینان پیدا کنید که میتوانند به خوبی از حق و حقوق شما دفاع کنند.در اینجا توصیه میکنیم که اگر به وکیل ملکی نیاز دارید حتما با سرکار خانم مریم نصرااللهی و کیل ملکی متخصص که دارای تجربه و سابقه بالای فعالیت در زمینه دعاوی ملکی میباشد مشاوره دریافت کنید تا از تجربیات و دانش ارزشمند این وکیل ملکی بهره مند شوید.

وکیل دعاوی ملکی

دعاوی ملکی عمدتا بر حسب موضوع آنها در دادگاه‌های حقوقی رسیدگی می‌شوند و اما گاهی نیز در اداره ثبت و دادگاه‌های کیفری هم به این دعاوی رسیدگی میشود.

به دلیل ارزش اقتصادی بالا و پیچیدگی های پرونده های ملکی در رده مهم‌ترین دعاوی به شمار می‌روند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.بنابراین بسیار مهم است که قبل از حضور در اولین جلسه رسیدگی حتما از قبل با یک وکیل متخصص دعاوی ملکی مشورت کرده باشید تا بتوانید روز دادگاه برای دفاع از خود راه کار مناسب و قانونی داشته باشید.

اگرچه بهتر است که پرونده ملکی خود را از طریق یک وکیل دعاوی ملکی پیگیری کنید تا به نتیجه ای مطلوب دست پیدا کنید اما در هنگامی که توانایی وکیل گرفتن ندارید بهترین راهکار این است که یک مشاوره حقوقی از وکیل ملکی دریافت کنید زیرا راهکارهای او برای شما میتواند بسیار مناسب باشد.

وکیل ملکی آنلاین

اگر شما هم جز آن دسته از کسانی هستید که هیچوقت بی‌گدار به آب نمیزنند و همیشه با تحقیق و مشورت و تصمیم نهایی درست سنجیده عمل میکنید، می‌توانید در هنگام دعاوی ملکی خود از یک وکیل ملکی به صورت آنلاین مشاوره دریافت کنید تا بتوانید پرونده خود را به نتیجه برسانید ،همیشه پیشنهاد میشود که قبل از انجام هر معامله‌ای به صورت حضوری و یا حتی شده به صورت آنلاین با یک وکیل مشورت کنید.

پیچیدگی دعاوی ملکی بر کسی پوشیده نیست و به همین علت است که از دعاوی مهم حقوقی به شمار می آیند و بایستی در رسیدگی به آنها دقت و توجه بسیاری بکار گرفت.سپردن پرونده حقوقی به وکیل ملکی که دانش و تجربه کافی در این زمینه را در دست دارد خود میتواند تضمینی جهت موفقیت شما در این پرونده را داشته باشد یک وکیل ملکی کاربلد و خبره به شما کمک میکند تا بدون هدر رفت وقت و زمان شما به حقو و حقوق خود دست پیدا کنید .

ارزش اقتصادی بالای که دعاوی ملکی دارند باعث شده تا با حساسیت و دقت بیشتری مورد رسیدگی قرار بگیرند.وکیلی که به دعاوی ملکی رسیدگی میکند و خود را در این زمینه متخصص میداند بایستی به قوانین موضوعه از قبیل :ق. مدنی ،ق ثبتی،ق آیین دادرسی مدنی و همچنین  بدلیل ارزش اقتصادی آن و همچنین پی چیده گی های فنی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد .یک وکیل ملکی موفق می بایستی نسبت به قوانین موضوعه از جمله قوانین ثبتی ، قانون مدنی ، قانون آیین دادرسی مدنی و همچنین آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی  که در این حوزه وجود دارد از تسلط کافی برخوردار باشد تا بتواند با علم کافی به دفاع از موکل خود بپردازد زیرا در غیر این صورت علاوه بر شکست در پرونده باعث تضییع حق و حقوق موکل خود خواهد شد و میتواند ضرر و ضیان غیر جبرانی را برای وی به بار بیاورد .

با اینکه جهت رسیدگی به دعاوی ملکی بسیاری روزانه در دادگستری طرح دعوا میشود که موضوعات مختلفی را در بر میگیرد اما به وفور مشاهده میکنیم که بسیاری از آنها دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی یا ابطال اسناد ،دعاوی سرقفلی با وکیل سرقفلی و حق کسب و پیشه ، دعاوی فسخ و انفساخ قراردادهای اموال غیر منقول ، دعاوی خلع ید میباشند

وکیل امور ملکی

با توجه به طیف گسترده ی دعاوی ملکی و پیچیدگی های حقوقی که در این زمینه وجود دارد ایجاب میکند که رسیدگی به این مسائل نیاز مند حضور یک وکیل تخصصی است که به شما راه و چاه را نشان دهد وکیل ملکی به کسی گفته میشود که با دانش کافی از قوانین در این حوزه که طیف گسترده ای از قوانین را در بر داد، تجربه طولانی ای در دعاوی ملکی و وکالت در پرونده های ملکی را داشته باشد. نکات و شرایط ویژه معاملات ملکی بسیار زیاد و تخصصی بوده و به جد می توان گفت برآمدن از پس یک دعوای ملکی نه صرفا از طرف افراد عادی بلکه حتی در توان هر وکیل دادگستری نیست و وکیلی که به این امور می پردازد باید وکیل متخصص ملکی باشد.

امروزه در کشور بخاطر حجم بالای دعاوی مالی، بیشترین پرونده‌ها در خصوص دعاوی ملکی مطرح میگردد. تمام وکلا دیگر این را می‌دانند که قبول کردن وکالت در تمام زمینه ها نمی تواند جوابگوی نیازهای موکلین باشد به این دلیل که حجم بالای قوانین،مجال نمیدهد که یک وکیل بتواند در تمام قوانین و تمامی پرونده های خود اعم از حقوقی و کیفری تسلط کافی داشته باشد.زیرا نه زمان مجال میدهدو نه میتواند به صورت تخصصی و ریز در همه زمینه ها خبره شود.

به همین دلیل است که امروزه یک وکیل حرفه‌ای به دنبال این است که به صورت تخصصی در یک زمینه فعالیت کند و پرونده هایی را میپذیرد که در آن تخصص و تجربه بالای بیشتری دارد ، برای مثال برخی از وکلا تخصص و فعالیت خود را در دعاوی ملکی و برخی دیگر جرائم پزشکی و برخی دیگر جرایم قتل و غیره قرار می‌دهند .
یکی از زمینه های تخصصی وکالت در تهران دعاوی ملکی هستند.در هنگام رو به رویی با دعاوی ملکی در هر شهری توصیه می شود که حتماً از یک وکیل با تجربه و کار بلد مشاوره بگیرید . از مهمترین خصوصیات یک وکیل کار بلد و حرفه ای که در زمینه ملکی در تهران فعالیت میکند بایستی به مواردی اشاره کرد که از اهمیت بالایی برخوردارند از قبیل دانش و تسلط دقیق و کامل بر قوانین حوزه املاک ،داشتن تجربه موفقیت در پرونده های ملکی و آشنایی عملی با قوانین ملکی،صداقت در کار،پشتکار بالا در تلاش برای رسیدن پرونده ها به موفقیت ،تسلط کامل بر اصول و فنون مذاکره، تسلط کامل بر ادله اثبات دعوا و شفاف سازی مسیر برای موکل خود اشاره کرد.

وکیل ملکی در ایلام

وکیل ملکی ایلام وکیل پایه یک دادگستری می باشد که به صورت تخصصی و حرفه ای در حوزه املاک اعم از عرصه و اعیان اموال غیر منقول درایلام فعالیت نموده و تمرکز کاری خود را املاک درایلام قرار می‌دهد

وکیل ملکی خوب در ایلام

یک وکیل ملکی ابتدا بایستی یک وکیل پایه یک دادگستری باشد که پس از کسب تجربه کافی تخصص کاری خود را در حوزه دعاوی ملکی قرار داده و با تجربه و تخصصی که کسب کرده است ترجیح داده است تمرکز خود را در ای زمینه بکار ببرد .

وکیل متخصص ملکی

طبق قانون ایران وکیل پایه یک دادگستری صلاحیت قبول وکالت دعاوی در همه امور به صورت عام و کلی دارد .

دعاوی ملکی به دلیل ارزش اقتصادی بالا و پیچیدگیهای خاص فنی و علمی  جهت رسیدگی به دانش تخصصی نیاز دارند بنابراین توصیه میشود در اینگونه مواقع از وکیل متخصص ملکی کمک بگیرید .

یک وکیل متخصص ملکی بر :

  • قوانین حقوقی
  • قوانین ثبتی
  • آرای وحدت رویه
  • نظریات مشورتی در حوزه اموال غیر منقول

دارای تسلط کافی بوده و با به کاربردن دفاعیه درست در امور حقوقی از موکلین خود به درستی حمایت می‌ کند .

وکیل متخصص ملکی تمرکز کاری خود را صرفاً مشاوره و قبول وکالت در انواع دعاوی ملکی قرار می دهد و از قبول وکالت در سایر پرونده‌ها امتناع می نماید . این تمرکز کاری باعث میگردد وکیل متخصص در امور املاک از تمامی زوایای پنهان و آشکار قوانین و رویه قضایی محاکم در رسیدگی به اموال غیر منقول آشنایی و آگاهی کافی پیدا کرده و با تجربه ای که داشته از تضییع حقوق موکلین خود جلوگیری نماید .

از خصوصیات برجسته بک وکیل متخصص ملکی داشتن اطلاعات به روز و آگاهی از قانون جهت دفاع درست در مواجهه با قوانین و رویه های قضایی محاکم میباشد .

یک وکیل متخصص ملکی بایستی بتواند در هنگام مواجهه با دعاوی ملکی مانند دعوی الزام به تنظیم سند رسمی و یا خلع ید و یا دعوای سرقفلی ،به درستی طرح دعوا نماید وبهترین نتیجه را کسب کند .

وکیل متخصص ملکی جهت اینکه بتواند به نتیجه ی دلخواه موکل خود دست پیدا کند ،ضمن تسلط کامل بر ادله اثبات دعوا بایستی باآگاهی کامل از دلایل و مستندات موکل خود در پرونده ها استفاده و استناد نماید تا بتواند رای قاضی پرونده در راستای حکم به نفع موکل خود جلب کند.

 

آدرس وکیل ملکی درایلام

آدرس: 09185104800

وکیل دعاوی ملکی

دعاوی ملکی عمدتا بر حسب موضوع آنها در دادگاه‌های حقوقی رسیدگی می‌شوند و اما گاهی نیز در اداره ثبت و دادگاه‌های کیفری هم به این دعاوی رسیدگی میشود.

به دلیل ارزش اقتصادی بالا و پیچیدگی های پرونده های ملکی در رده مهم‌ترین دعاوی به شمار می‌روند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.بنابراین بسیار مهم است که قبل از حضور در اولین جلسه رسیدگی حتما از قبل با یک وکیل متخصص دعاوی ملکی مشورت کرده باشید تا بتوانید روز دادگاه برای دفاع از خود راه کار مناسب و قانونی داشته باشید.

 

انواع دعاوی ملکی

دعاوی ملکی بر اساس نوع به وجود آمدن آنها به چند دسته تقسیم میشوند که در زیر از آنها نام برده ایم:

  • دعاوی ملکی کیفری
  • دعاوی ملکی حقوقی
  • دعاوی ملکی ثبتی

که قبیل از دعاوی مختص اموال غیرمنقول میباشند از قبیل : املاک، زمین،آپارتمان که بایستی بدانیم رسیدگی به هر کدام از آنها تنها از عهده یک وکیل ملکی متخصص و کاربلد بر می آید.

دعاوی ملکی کیفری

این دعاوی در دادسراها و دادگاه‌های کیفری محل ملک مورد رسیدگی و پیگیری قرار می‌گیرند:

  • خیانت در امانت در خصوص املاک
  • دعوای مربوط به جعل اسناد ملکی با هدف کلاهبرداری
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از واحدهای اداری و قضایی واجد صلاحیت
  • دعوای مربوط به ارتکاب جرم کلاهبرداری در حوزه معاملات املاک

دعاوی ملکی کیفری به چه معناست

دعاوی ملکی کیفری به دعاوی حقوقی اشاره دارد که در آن ها مطلب اساسی نزاع به مشکلات مرتبط به املاک، تملک و حقوق مالکیت می پردازد و نیز تخلفات کیفری هم در آن ها مورد رسیدگی قرار می گیرند. به بیان دیگر، این دعاوی ملکی که به شیوه کیفری تعقیب می شوند، برای گزینش تعهد کیفری شخصی که در برابر تملک یا املاک مرتکب بزه یا تخطی شده است، به کار می روند. در دعاوی ملکی کیفری، افزون بر فیصله دادن به رویدادهای مالی و حقوقی مربوط به املاک، بزه یا تخطی که مرتکب شده است هم مورد رسیدگی قرار می گیرد.

به عنوان مثال، در صورتی که یک شخص از طریق غیر قانونی وارد ملکی شده، تملک را مغایر قوانین به خود تخصیص داده و ملک را به سود خویش بهره گیری کند، در دعوای ملکی کیفری موضوع تملک و نیز جرم وارد نمودن به ملک و سوء استفاده از آن مورد رسیدگی قرار می گیرد. در مجموع، دعاوی ملکی کیفری مقارن با دعاوی حقوقی مربوط به املاک و ملکیت در نظر گرفته می شوند و برای گزینش تعهد کیفری و حقوقی اشخاصی که در موضوعات مالکیت و املاک مورد تخطی قرار گرفته اند به کار می روند.

دعاوی ملکی کیفری شامل چه مواردی است؟

دعاوی ملکی کیفری به دعاوی حقوقی دلالت می کند که در آن ها مطلب اساسی مشاجره به مشکلات مرتبط به املاک، تملک و حقوق ملکیت می پردازد. بعضی از حالاتی که امکان دارد در دعاوی ملکی کیفری مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از:

تخریب متعمد:

اگر شخصی ملکی را به عمد خراب کند یا آن را به شکل غیر قانونی به طرف دیگری تسلیم کند، دعوای ملکی کیفری می تواند اتفاق بیفتد.

تجاوز به ملکیت:

در صورتی که شخصی از طریق غیر قانونی به ملکی هجوم ببرد و آن را به سود خود بهره گیری کند، دعوای ملکی کیفری می تواند عرضه شود.

تزویر و تحریف سندها:

چنانچه قولنامه مالکیت ملکی به شکل غیر قانونی دستکاری شده یا قولنامه تقلبی مهیا شده باشد، دعوای ملکی کیفری می تواند ارائه گردد.

دعوای نقض قوانین ساخت و ساز:

چنانچه شخصی در ساخت و ساز ملکی اقدام نکند و قوانین و دستورالعمل های مرتبط به ساخت و ساز را فسخ نماید، دعوای ملکی کیفری می تواند برای معین کردن تعهد کیفری او درباره این تخلفات عرضه گردد.

رسیدگی به دعاوی ملکی کیفری

پیش نیاز توفیق در هر امری داشتن شناخت و خبرگی بایسته است. در رویدادهایی مثل امور حقوقی به دلیل حساسیت و دشواری های قانونی این کار ارزش بسیاری پیدا می کند. با بهره گیری از وکیلان و متخصصان این حیطه می توانید، شناخت و خبرگی خواسته شده برای بررسی یا حتی جلوگیری از ظهور اختلافات و مطرح کردن پرونده در محکمه را ترمیم نمایید.

مرکز حقوقی و داوری مریم نصراللهی ضمن رایزنی های حقوقی به شما بزرگواران در همه ی پرونده ها و پیگیری آن ها همراه شما هستند.

استفاده از وکیل ملکی برای حل دعاوی ملکی کیفری

برای مطرح کردن دعاوی ملکی کیفری ضروريست با وکیل ملکی کاردان رایزنی کنید. وکیل ملکی می تواند بهترین قسم ارائه خواسته را توصیه کند. در قدم بعدی وکیل ملکی می تواند خواسته را موافق با موضوع ملکی کیفری انتخاب کند. شما بدون ارشاد وکیل ملکی که در عرصه پرونده های ملکی کیفری پیشینه و خبرگی بسیاری دارد نمی توانید این مراحل طویل را با پیروزی پشت سر بگذارید. امکان دارد در روند دادرسی، شما در خصوص اینکه الزام به تشکیل قولنامه قانونی را بخواهید و یا با اجرای تضمین، گرفتار تشویش شوید.

برای امتناع از قرار گرفتن در چنین شرایطی مشورت با وکیل ملکی کاردان می تواند حلال مشکل تان بوده و درباره انتخاب نام مناسب برای مطرح کردن اختلاف یاری تان کند. همان گونه که در فوق اشاره شد برای مطرح کردن اقسام دعاوی ملکی کیفری یاری گرفتن و مشورت با وکیل ملکی امری اساسی و واجب است. وکیل ملکی کیفری به گردآوری اسناد و مدارک خواسته شده پرداخته و معلومات خواسته شده برای تنظیم شکایت را گردآوری می کند. او می تواند لایحه دفاعیه را نظم داده و در محکمه از پرونده شما حمایت کند.

دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی حقوقی در دادگاه‌های حقوقی رسیدگی می‌شوند که مهم‌ترین آنها عبارتند از :

  • الزام به تنظیم سند رسمی ملک
  • تایید و اثبات وقوع بیع
  • الزام به تحویل ملک
  • دعوای خلع ید
  • درخواست بطلان معامله‌ی فضولی
  • تایید فسخ قرارداد
  • الزام مالک به ارائه اصل سند مالکیت
  • ابطال سند رهنی

دعاوی ملکی ثبتی:

  • درخواست اصلاح اسناد
  • درخواست افراز و تفکیک املاک مشاعی
  • کلیه اختلافات و اشتباهات مربوط به امور ثبت اسناد و املاک
  • دعاوی مرتبط با اشتباهات ثبتی

در دعاوی ملکی کیفری تخریب عمدی املاک به چه صورت است؟

تخریب املاک به صدمه زدن از روی قصد( عمدی) کلی و یا جزئی یک مال مرتبط می شود. بر این اساس در صورتی که مالک از اقدام وقوع یافته بر روی مال خود رضامندی نداشته باشد و یا بسته به آن بی خبر باشد حق دارد تا فعالیت های حقوقی املاک را اخذ کرده و پرونده را به صورت کیفری جلو ببرد. در این حالت، ممکن است مرتکب به غیر خسارت نقدی، به مجازات کیفری هم متهم شود.

طرح دعاوی در دادگاه کیفری و دادسرای عمومی و انقلاب

قبل از این بیان کردیم که دعاوی کیفری بنا به مورد در محکمه کیفری یا دادگاه عمومی و انقلاب مورد توجه قرار می گیرند. مطرح کردن ادعا در این مراجع با تسلیم دادخواست شکل می گیرد. بعضی از دعاوی ملکی کیفری تنها با دادخواست معترض اجرا می شود. در هنگامی که بعضی دیگر به سبب قانون در روند بررسی قرار می گیرند، هر چند معترض دادخواست خود را استرداد( پس گرفتن) نماید. در این حالات اصطلاحاً گفته می شود که جنبه عمومی بزه باید هدف قرار بگیرد. برای ارائه و دنبال کردن جرایم با نگرش به حساسیتی که دارند پیشنهاد می شود حتماً از وکیل دادگستری مساعدت بگیرید. این کار افزون بر اینکه موجب صرفه جویی در وقت شما می شود، مشکلات بر آمده از عدم معلومات قانونی را به حداقل می رساند. مرکز حقوقی و داوری مریم نصراللهی با وکلای برجسته در این عرصه شما را یاری می نمایند.

سوالات متداول

1- وکیل ملکی کیست ؟

وکیل ملکی به وکلایی گفته می شود که به صورت تخصصی اقدام به وکالت کردن در حوزه امور ملکی می نمایند و از کلیه قوانین و مقررات ناظر بر حوزه املاک اطلاع کافی دارند که برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید .

2- وظایف وکیل ملکی چیست ؟

از جمله مهم ترین وظایف وکیل ملکی می توان به وکالت در پرونده های مربوط به املاک و دفاع از حقوق موکل و تنظیم لایحه دفاعیه و در صورت لزوم تجدید نظر خواهی از رای صادره و مواردی از قبیل اشاره نمود که شرح آن در مقاله آمده است .

3- چگونه یک وکیل ملک خوب پیدا کنیم ؟

با جستجو در سایت کانون وکلا یا مرکز وکلای قوه قضاییه می توان وکیل خوب پیدا کرد همچنین برخی موسسات حقوقی به صورت تخصصی وکالت ملکی انجام می دهند که با جستجو در اینترنت می توان با آنها آشنا شد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است .