پاسخ به انتقادات از کنکور دکتری1390/ منبعی اعلام نکردیم؛ سرفصلها اعلام شد

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی انتقادات مطرح شده درباره منابع آزمون دکتری امسال را وارد ندانست و گفت: شاید افرادی که این انتقادات را مطرح می کنند می خواهند کار را به معرفی چهار کتاب و راه افتادن کلاسهای کنکور ختم کنند.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتقادی که تحت عنوان “تأخیر در اعلام منابع آزمون دکتری سال 90” در یک نامه الکترونیکی مطرح شده است گفت: “ابلاغیه مربوطه نزدیک دو هفته است که اعلام شده لذا این که می گویند منابع آزمون دکتری دیر اعلام شده است درست نیست.”

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی درباره انتقادی که با عنوان “غیرتخصصی بودن منابع اعلام شده برای آزمون دکتری” مطرح شده است نیز گفت: “پیش از این نیز اعلام کرده بودیم که در آزمون دکتری دو درس عمومی خواهیم داشت و سه درس دیگر بر اساس دروسی است که داوطلب تا کنون آموخته است.”

وی افزود: “منبعی برای آزمون دکتری اعلام نکرده ایم بلکه سرفصل مشخص کرده ایم چرا که آزمون دکتری می خواهد صرفا اشرافیتی که داوطلبان بر روی مباحث مربوطه‎شان دارند ارزیابی کند. شاید افرادی که این انتقادات را مطرح می کنند می خواهند کار را به معرفی چهار کتاب و راه افتادن کلاسهای کنکور ختم کنند. ”

حسنی در توضیح بیشتر به مهر گفت: “در آزمون دکتری ارزیابی می کنیم که داوطلب چه اشرافی روی حوزه مورد علاقه اش دارد. آزمون دکتری فقط یک مرحله برای غربالگری است و مرحله دوم پذیرش دانشجوی دکتری بر عهده خود دانشگاهها است.”

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی خاطرنشان کرد: “مرحله دوم بر عهده دانشگاهها است تا سوابق پژوهشی و آموزشی داوطلب را بررسی کنند و اسامی مورد قبول خود را به سازمان سنجش اعلام تا این سازمان نسبت به اسامی معرفی شده اقدام لازم را انجام دهد.”

به گزارش مهر، نامه‌ای الکترونیکی با محور اعتراض به منابع آزمون دکتری سال 90 بر روی یک وب سایت قرار گرفته که به جمع‌آوری امضاء الکترونیکی اقدام می‌کند و به طور گسترده برای دانشجویان کارشناسی ارشد برخی رشته‌های دانشگاه تهران ارسال شده است.

در این نامه الکترونیکی آمده است: “اینجانبان، جمعی از شرکت کنندگان آزمون دکتری سال ۹۰ با توجه به : ۱. تاخیر در اعلام منابع آزمون دکتری سال ۹۰، ۲. غیر تخصصی بودن منابع اعلام شده و ۳. تغییرات بسیار زیادی که منابع اعلام شده نسبت به سالهای گذشته داشته است از مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم.”

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

advanced-floating-content-close-btnبرای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21