اولین قدم برای رفع مشکلات علوم انسانی/ جلوی توسعه بی‌حساب را می‌گیریم

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از اولین قدم برای رفع مشکلات علوم خبر داد و با بیان اینکه گزارش دستاوردهای شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به زودی اعلام می شود گفت: در راستای تحول در رشته های علوم انسانی جلوی توسعه بی دلیل و بی حساب را می گیریم.

غلامعلی حداد عادل در هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه مهر درباره تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر گسترش 12 رشته علوم انسانی منوط به بازنگری در آنها گفت: برخی تصور کرده اند که از سال آینده در 12 رشته دانشجو پذیرش نمی شود. این استنباط غلط است. به هیچ وجه قصد این نیست که از سال آینده دانشکده هایی که در حال حاضر وجود دارد و در رشته های علوم انسانی دانشجو پذیرش می کنند برایشان محدودیتی ایجاد شود.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - اولین قدم برای رفع مشکلات علوم انسانی/ جلوی توسعه بی‌حساب را می‌گیریم

دکتر حداد عادل در غرفه خبرگزاری مهر

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی افزود: یکی از اصول مورد نظر برای تحول در رشته های علوم انسانی این است که جلوی توسعه بی دلیل و بی حساب رشته های علوم انسانی را بگیریم و این حرف منطقی است. اگر قرار باشد این رشته ها و هر رشته دیگری رشد بدون حسابی داشته باشد اشکالات موجود روز به روز بیشتر می شود.

حداد عادل با بیان اینکه به طور مسلم اشکالاتی در رشته های علوم انسانی وجود دارد به مهر گفت: اگر این اشکالات وجود نداشت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی بوجود نمی آمد. بنابراین اولین قدم این است که قبل از اینکه این اشکالات شناخته شود و راه حلی برای آنها پیدا شود دیگر توسعه پیدا نکند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه رشته های علوم انسانی به اندازه کافی توسعه پیدا کرده است به مهر گفت: هر کسی با حداقل امکانات در هر جایی رشته های علوم انسانی را تاسیس کرده و توسعه داده است. بنابراین مقصود تعطیل شدن رشته های موجود علوم انسانی نیست بلکه منطقی کردن توسعه این رشته ها است.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از ارائه گزارش دستاوردهای شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به زودی به مردم و دانشگاهیان خبر داد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

advanced-floating-content-close-btnبرای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21