3.7 میلیون نفر دانشجو در کشور تحصیل می کنند

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

مشهد – خبرگزاری مهر:رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: امروز تعداد دانشجویان کشور به سه میلیون و 700 هزار نفر رسیده که این از برکات انقلاب اسلامی و تلاش دانشگاهیان و خود مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر از گناباد، حسن زیاری ظهر سه شنبه در جمع مسئولان شهرستان گناباد با بیان این مطلب افزود: قبل از انقلاب با جمعیت 35 میلیونی کشور 180 هزار دانشجو داشتیم که هم اکنون به سه میلیون و 700 هزار نفر رسیده و 30 درصد جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند که این امر از ابتکارات دولت نهم و دهم است.

رئیس دانشگاه پیام نوربا افتتاح زیرمجموعه های دانشگاه پیام نور گناباد گفت: این افتتاحیه‌ها و تمام افتتاحهای کوچک و بزرگی که در کشور صورت می‌گیرد مرهون برکات نظام و انقلاب اسلامی ایران بوده است.

زیاری در ادامه در مورد توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گناباد گفت: دانشگاه پیام نور گناباد 10 نفر هیئت علمی دارد در حالی که برای تحصیلات تکمیلی و این تعداد دانشجو باید 22 نفر باشند و برای توسعه تحصیلات تکمیلی وجود اساتید با مدرک دکترا یا دانشجوی دکترا نیاز است.

وی یادآور شد: کنکور کارشناسی برداشته شده و این در حالی است که ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتر از تقاضاهاست، تمایل امروز دانشگاه‌ها به تحصیلات تکمیلی است که این امر را دانشگاه پیام نور دنبال می‌کند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

برای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21