افزايش كنترل زندان‌ها با طراحي نرم‌افزار هوشمند

محمدعلي زنجيره‌اي

معاون توسعه مديريت منابع انساني سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور گفت: با طراحي و راه‌اندازي نرم‌افزار هوشمند كنترل داخلي زندان‌ها ارتقا پيدا مي‌كند.

به گزارش ايسنا، محمدعلي زنجيره‌اي با بيان اين مطلب افزود: اين نرم‌افزار قادر است با توجه به برخي حركات و واكنش‌ها، زندان‌ها را كنترل كند. همچنين اين نرم‌افزار قادر است به عنوان مثال اگر وسيله‌اي در يك مجموعه شلوغ بيش از حد روي زمين بماند و كسي سراغ آن نرود، اعلام خطر كند.

وي ادامه داد: ما بيشتر به دنبال هوشمندسازي كنترل داخلي زندان‌ها هستيم تا اپراتورهاي زندان‌ها بتوانند نظارت خود را روي موارد خاص متمركز كنند.

معاون سازمان زندان‌ها درباره نحوه كار اين سيستم اظهار كرد: به عنوان مثال اگر يك زنداني وارد محوطه ممنوعه شد يا اينكه در موقع خاموشي در محل خاصي حاضر شد و به فكر فرار و نزديك شدن به ديوارهاي زندان افتاد، اين سيستم به كمك اپراتورها مي‌آيد و شروع به اعلام خطر مي‌كند.

زنجيره‌اي خاطرنشان كرد: تجهيزات اوليه راه‌اندازي اين سيستم، دوربين‌هاي مداربسته است كه از مدت‌ها قبل در زندان‌هاي كشور نصب شده و نيازمندي بعدي مربوط به نرم افزار است كه در داخل كشور در حال طراحي است و در مجموع هزينه زيادي براي سازمان زندان‌ها نخواهد داشت.

وي همچنين در جريان بازديد از پروژه‌هاي زندان مركزي اصفهان تصريح كرد: انجام اين پروژه‌ها نفس دوباره‌اي به زندان خواهد داد.

معاون سازمان زندان‌ها افزود: بازگشايي راهروي اصلي زندان موجب ايجاد تنفس بيشتر، پيشگيري از بيماري و معضلات درون زندان خواهد شد و وجود اندرزگاه‌هاي فشرده و بحران جمعيت در اندرزگاه‌ها نيازمند اين حركت بزرگ بود كه با ترميم و بازسازي اماكن داخلي آن كمك بزرگي به نگهداري زندانيان خواهد شد.

زنجيره‌اي يادآور شد: محيط كار و تلاش هر كارمندي در هر مجموعه و اداره به طور يقين بايد شاد و سرشار از نشاط باشد اما شغل زندان‌باني به دليل سختي و تلاش مشقت‌پذيري كه در بر گرفته بايد محيطي مناسب و در خور شان آنان باشد كه اميدواريم بازگشايي كريدور اصلي و ايجاد حمام بهره‌برداري شده كمك مناسبي به روحيه كاركنان در امر پيشگيري از آسيب باشد.

وي همچنين در بازديد از اردوگاه كاردرماني و حرفه‌آموزي، احداث سوله‌هاي خوابگاهي با ظرفيت دو هزار نفر را مطلوب دانست و از دست‌اندركاران و مهندسان مشاور خواست تا پايان سال جاري نسبت به تكميل و تحويل آن تلاش مضاعفي را به كار گيرند.

معاون سازمان زندان‌ها در ادامه با اشاره به احداث سوله‌هاي ديگر در آينده و توسعه اردوگاه كاردرماني خواستار احداث سوله ورزشي در اين اردوگاه شد.

زنجيره‌اي خاطرنشان كرد: در طول اجراي اين پروژه‌ها مددجويان نيز از اشتغال خوبي برخوردار شده‌اند كه اين حركت نيز تلاشي در جهت پيشگيري از كاهش آسيب‌هاي اجتماعي خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

advanced-floating-content-close-btnبرای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21