مرگ دانشجوی دانشگاه آزاد بروجرد و علامت سئوالهای باقیمانده

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

خرم آباد – خبرگزاری مهر: مرگ یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد بروجرد بر اثر پرتاب از اتوبوس به دلیل باز بودن درب آن، اما و اگرهای زیادی را در ذهن دانشجویان و مردم ایجاد کرده که نباید به راحتی از کنار این مسئله عبور کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در شهرستان بروجرد، در هفته گذشته یکی از دانشجویان مهندسی دانشگاه آزاد بروجرد در محوطه این دانشگاه به علت باز بودن در اتوبوس به بیرون پرتاب شد و به علت مرگ مغزی جان خود را از دست داد.

مژگان لشنی متولد 1369 اهل شهرستان مرودشت استان فارس است که پس از پرتاب از اتوبوس و برخورد سرش با زمین به کما رفت و در نهایت پنجشنبه هفته گذشته مرگ مغزی او اعلام شد.

مرگ این دختر دانشجو سومین مورد از مرگ دانشجویان در طول یکسال اخیر است که در دانشگاه آزاد بروجرد رخ می دهد. در اولین مورد دختر دانشجویی با پرتاب خود از ساختمان یکی از خوابگاه های این دانشگاه دست به خودکشی زد و در مورد دیگر در تابستان سال جاری یکی از دانشجویان این دانشگاه سر جلسه امتحان دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد.

به هر حال موضوع این گزارش به مرگ دو دانشجو قبلی زیاد نمی پردازد هر چند که در آن برهه زمانی نیز هیچکدام از مسئولان دانشگاه بابت مرگ این دو دانشجو هیچگونه پاسخ روشنی به خبرنگاران ندادند.

و اما پرداختن به مرگ دختر دانشجوی مرودشتی سوالات زیادی را در ذهن مردم متبادر می کند. اینکه چرا سرویس دانشگاه باید بیش از ظرفیت خود دانشجو سوار کند تا دانشجویان مجبور به ایستادن در کنار درب اتوبوس باشند و حتی درب اتوبوس به علت ازدحام جمعیت بسته نشود و یا اینکه اصلا چرا باید درب اتوبوس خط واحد باز باشد و هر لحظه امکان سقوط دانشجویان وجود داشته باشد.

به هر حال این حادثه هر چند که با خبر خوش پیوند اعضای این دانشجو به شش نفر دیگر کمی تسکین یافت ولی به نظر می رسد اصل صورت مسئله یعنی چرایی مرگ این دانشجوی 20 ساله همچنان نیاز به بررسی داشته باشد چراکه ممکن است این حادثه بار دیگر رخ دهد و یا شاید دفعه بعدی عواقب خطرناک تری در پی داشته باشد.

بی توجهی مسئولان دانشگاه به تامین سرویسهای مورد نیاز دانشجویان موجب شده است که در اغلب دانشگاههای استان ازدحام دانشجویان را در سرویسهای دانشگاه شاهد باشیم که این امر حتی اگر اتفاقی این چنینی رخ ندهد در صورت تصادفی کوچک موجب تلفات بالایی خواهد شد.

به هر حال ماجرای مرگ دختر دانشجوی مرودشتی دانشگاه آزاد بروجرد روز گذشته با اهدا اعضای بدن این دانشجو به شش نفر دیگر گویا خاتمه یافت ولی هنوز این سوال باقی است که چرا به راحتی از کنار این مسئله مسئولان دانشگاه عبور می کنند و به برخی شائبه های در این مورد پاسخی روشن داده نمی شود.

پیگیری خبرنگار مهر برای دریافت اظهارات مسئولان دانشگاه بی نتیجه ماند و هیچ مسئولی حاضر به اظهار نظر در مورد علت وقوع این حادثه تاسف بار نشد.

خبرگزاری مهر این آمادگی را دارد تا اظهارات مسئولان دانشگاه آزاد بروجرد را در مورد علت مرگ دانشجوی دختر این دانشگاه انتشار دهد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

برای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21