معاونان وزیر علوم موسس غیرانتفاعی نیستند/ حضور مسئولان منعی ندارد

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

مدیرکل دفتر آموزشهای آزاد، غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم گفت: بر اساس آیین نامه تاسیس موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی، عضویت مسئولان دولتی در هیئت موسس موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هیچگونه منع قانونی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غلامعلی نادری گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تاسیس موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی سه نفر از اعضای هیئت موسس این موسسات باید دارای مرتبه دانشگاهی استادیار و بالاتر باشند که حداقل پنج سال سابقه تدریس دانشگاهی داشته و در گزینش عمومی نیز پذیرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به دو هزار و 400 نفر عضو هیئت های موسس موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند افزود: از آنجا که تنها اعضای هیئت علمی استادیار و بالاتر دانشگاهها و موسسات پژوهشی می توانند درخواست تاسیس موسسه غیر انتفاعی بکنند بالطبع در میان آنها کسانی که مسئولیت اجرایی نیز داشته باشند وجود دارد.

دکتر نادری در ادامه در خصوص عضویت دکتر حسین نادری منش و دکتر علی اکبر متکان معاونان آموزشی و اداری – مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی گفت: بر اساس مستندات قانونی موجود در دفتر گسترش آموزش عالی نامبردگان در هیچکدام از موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی عضویت ندارند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

advanced-floating-content-close-btnبرای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21