نخبگان به جای خدمت سربازی طرحهای تحقیقاتی ارائه می کنند

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

مشاور رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: با ستاد نیروهای مسلح هماهنگی هایی انجام شده تا نخبگان به جای خدمت سربازی بر روی طرحهای تحقیقاتی متمرکز شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، نسرین سلطان خواه در دومین روز از گردهمایی سالانه مدیران مراکز سمپاد که روز یکشنبه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد افزود: یکی از اقداماتی که برای استفاده بهتر از ظرفیت نخبگان موجود در کشور صورت گرفته، اجرای پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز کشور از طریق افراد نخبه است.

سلطان خواه گفت: شهریور ماه امسال 220 نفر از رتبه های برتر کنکور سراسری به اضافه 282 نفر از برگزیدگان المپیادهای کشوری و بین المللی سال 88 وارد خانواده بزرگ نخبگان کشور شدند.

وی ادامه داد: این تعداد شامل 100 رتبه برتر گروه علوم ریاضی، 50 رتبه برتر گروه علوم تجربی، 50 نفر برتر گروه علوم انسانی و 20 نفر حایز رتبه برتر در رشته هنر می شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: در هشت سال دفاع مقدس نخبگانی به شهادت رسیده اند که باید الگوی نخبه پروری جامعه ما قرار یگیرند.

سلطان خواه تصریح کرد: شهید حسن باقری حایز رتبه چهار کنکور سراسری بود و شهید باکری رتبه 12 کنکور را از آن خود کرده بود که به شهادت رسیدند.

ایجاد نهادی برای نخبگان در دانشگاهها

وی با بیان اینکه پیش قراولان نخبه پروری در کشور باید کسانی باشند که قبلاً از خود نخبگی نشان داده اند و آمادگی لازم برای مقابله با جنگ نرم دشمنان را دارا هستند، گفت: نخبگان در جبهه های علمی، فناوری و دانش افزونی پرچم دار خواهند بود و به همین دلیل باید ساز و کارهایی فراتر از آنچه دیگران به کار می برند، توسط آن ها طراحی شود.

مشاور رئیس جمهور اظهار کرد: حایزین رتبه های برتر المپیادها و پرورش یافتگان سمپاد پس از ورود به دانشگاه ممکن است رها شوند و مورد حمایت قرار نگیرند.

سلطان خواه افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و به تشخیص ایشان قرار شد در دانشگاه ها نیز نهادی برای استعدادهای درخشان ایجاد شود.

وی نخبه پروری تصریح کرد: دست یابی به علوم و فنون جدید و دانش برتر روز از ویژگیهایی است که توسط نخبگان نصیب یک کشور می شود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

advanced-floating-content-close-btnبرای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21