40 درصد دانشجویان کشور در علوم انسانی تحصیل می کنند

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: 300 نشریه علمی – پژوهشی و علمی – ترویجی و 100 انجمن علمی در حوزه علوم انسانی وجود دارند و 40 درصد دانشجویان کشور در علوم انسانی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی نژاد نوری امروز شنبه در چهارمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی در محل سالن اجلاس سران افزود: تعداد زیادی از مراکز پژوهشی و علمی در حوزه علوم انسانی به صورت مستقل در حال فعالیت هستند که این مراکز نیازمند جهت گیری مشخص هستند و نیاز است که پژوهش های این حوزه هدفمند شوند.

وی جهت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار کردن علوم انسانی و اولویت بخشیدن تبدیل علم به ثروت در حوزه علوم انسانی را از مهمترین حوزه های فعالیت وزارت علوم برشمرد و گفت: علوم انسانی باید به وسیله قدرت جمهوری اسلامی ایران بدل شود.

معاون وزیر علوم افزود: از ابزارهای مهم هدفمندسازی علوم انسانی، نقشه جامع علمی است که به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی می شود و در شورای عتف نیز مصادیق آن مشخص خواهد شد. اهداف کلان نقشه با استفاده از متخصصان امر و با کمک مصادیق تعیین می شود و مراکز پژوهشی و دانشگاهها به سمت آن اهداف حرکت می کنند.

مهدی نژاد نوری پیشگیری از ماموریت های موازی در علوم انسانی و استفاده از ظرفیت های مغفول در این حوزه را از دیگر سیاست های وزارت علوم در برابر علوم انسانی برشمرد و گفت: تغییر محتوا و هدفمندی درست در علوم انسانی با استفاده از نظریات برگزیدگان این حوزه در دست اجرا است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

برای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21