40 درصد دانشجویان کشور در علوم انسانی تحصیل می کنند

5ستاره {به ما امتیاز دهید}

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: 300 نشریه علمی – پژوهشی و علمی – ترویجی و 100 انجمن علمی در حوزه علوم انسانی وجود دارند و 40 درصد دانشجویان کشور در علوم انسانی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی نژاد نوری امروز شنبه در چهارمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی در محل سالن اجلاس سران افزود: تعداد زیادی از مراکز پژوهشی و علمی در حوزه علوم انسانی به صورت مستقل در حال فعالیت هستند که این مراکز نیازمند جهت گیری مشخص هستند و نیاز است که پژوهش های این حوزه هدفمند شوند.

وی جهت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار کردن علوم انسانی و اولویت بخشیدن تبدیل علم به ثروت در حوزه علوم انسانی را از مهمترین حوزه های فعالیت وزارت علوم برشمرد و گفت: علوم انسانی باید به وسیله قدرت جمهوری اسلامی ایران بدل شود.

معاون وزیر علوم افزود: از ابزارهای مهم هدفمندسازی علوم انسانی، نقشه جامع علمی است که به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی می شود و در شورای عتف نیز مصادیق آن مشخص خواهد شد. اهداف کلان نقشه با استفاده از متخصصان امر و با کمک مصادیق تعیین می شود و مراکز پژوهشی و دانشگاهها به سمت آن اهداف حرکت می کنند.

مهدی نژاد نوری پیشگیری از ماموریت های موازی در علوم انسانی و استفاده از ظرفیت های مغفول در این حوزه را از دیگر سیاست های وزارت علوم در برابر علوم انسانی برشمرد و گفت: تغییر محتوا و هدفمندی درست در علوم انسانی با استفاده از نظریات برگزیدگان این حوزه در دست اجرا است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

advanced-floating-content-close-btnبرای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21