دانشکده پرستاری و مامایی آمل مستقل می شود

ساری – خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مستقل شدن دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان آمل پس از 15 سال کشمکش میان دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

مرضیه وحید دستجری در حاشیه سفر دوروزه به مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر در آمل گفت: مستقل شدن دانشکده پرستاری و مامایی آمل مدتی قبل به پایان رسیده و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل باید دستور و ابلاغیه وزیر را بپذیرند.

وی افزود: وقتی دستور مستقل شدن دانشکده علوم پزشکی از سوی وزیر صادر می شود کسی نمی تواند زیر بار نرود و برای خود مستقل تصمیم بگیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور همچنین ازعرضه و رونمایی داروهای جدید برای بیماران کلیوی دهه فجر امسال در کشور خبر داد.

وحید دستجردی گفت: داروهای تولید داخل کشور از جمله داروهای بیماران کلیوی و تالاسمی از کیفیت مناسبی برخوردار است.

وی افزود: بیماران کلیوی و تالاسمی با آرامش خاطر از داروهای تولید داخل کشور استفاده کنند چرا که کنترل کیفی داروهای تولید داخل به صورت مستمر صورت می گیرد.

وزیر بهداشت و درمان وآموزش وپزشکی با بیان اینکه اورژانس های کشور اکنون با کمبود متخصصان طب اورژانس مواجه است، تصریح کرد: به منظور استقرار متخصصان در تمامی مراکز اورژانس کشور به هفت هزار متخصص طب اورژانس نیاز است.

وی اضافه کرد: ساماندهی مراکز اورژانس بیمارستانهای کشور آغاز شده و در حال حاضر نیز از کارشناسان اورژانس در این مراکز بکارگیری می شود تا بتوانیم نیروی متخصص را در آینده تربیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور به 45 پایگاه امداد هوایی اورژانس 115 نیاز دارد که اولین پایگاه آن در آمل بهره برداری شده است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

advanced-floating-content-close-btnبرای مشاوره تلفنی اینجا کلیک کنید پاسخگویی 16 الی 21